Tuesday 19 February 2013

Wajib Undi UMNO/BN bagi Memelihara Aqidah



"Mengundi UMNO Barisan Nasional adalah wajib dan mengundi Pakatan Rakyat yakni PAS, PKR dan DAP adalah haram berdasarkan nas-nas yang telah dijelaskan mengikut Qur'an, Hadith, Ijma' Ulama' dan kitab-kitab muktabar."


Pandangan ini adalah berdasarkan betapa besarnya mudharat yang dibawa oleh parti pembangkang terutama DAP. Usaha mereka dengan tegas meminta supaya kalimah Allah digunakan dalam bible Bahasa Melayu dilihat bertujuan untuk agenda menyebarkan agama kristian dikalangan orang-orang Islam. Penglibatan PAS dan PKR didalam Pakatan Rakyat menunjukkan mereka turut bersama didalam usaha ini. Kesan kemudharatan ini dalam jangka panjang, berpotensi besar menyebabkan ummat Islam murtad.

Sedangkan memelihara aqidah itu adalah perkara paling utama didalam agama ini. Segala lubang fitnah yang menjurus ke arah merosakkan aqidah, sewajibnya ditutup serapat-rapatnya.

Sepertimana yang dikatakan oleh Dato' Dr. Haron Din,

"Menyokong bermakna bersetuju, membantu dan menolong. '(Firman Allah) Dan bertolong-tolonganlah kamu pada perkara yang mendatangkan kebajikan kepada kamu dan ketaqwaan kepada Allah SWT.  Dan jangan kamu tolong (sokong, bantu) perkara yang mendatangkan dosa dan permusuhan.' Kalau kita sokong penggunaan (kalimah) Allah ini untuk orang-orang kristian katolik, mereka nak buat apa dengan (kalimah) Allah ini? nak mengesakan Allah, atau nak mensyirikkan Allah SWT?  Saya kata syirik. Dan syirik ini satu kezaliman yang cukup besar."

"Tolong (dalam perkara syirik) tidak boleh, membawa kepada dosa. Bantu (dalam perkara syirik) tidak boleh, membawa kepada dosa... perkara yang membawa kepada dosa besar, jangan kamu tolong"



Bermakna, jika kita menyokong PR, kita menyokong penggunaan kalimah Allah didalam bible. Bermakna kita menyokong dan membantu didalam perkara yang boleh membawa kepada syirik yang merupakan dosa besar yang tidak terampun di sisi Allah.

Maka berdasarkan hujah ini, fatwa wajib mengundi BN dan haram mengundi PR  adalah valid sebagaimana yang kita boleh fahami dari penerangan diatas.

PR seperti yang kita tahu, tetap berpegang kepada keputusan bersama mereka untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah didalam bible bahasa melayu.






No comments:

Post a Comment