Friday 15 February 2013

Bicara politik Islam

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, wassolatu wassalamu ala rasulillah, wa ala alihi wa sohbihi ajmain.
Telah datang dimasa kita ini satu ancaman yang begitu dahsyat dan sangat berbahaya ke atas Islam dan ummat Islam di negara Malaysia yang tercinta ini.
Ancaman dari luar seperti fahaman pluralisme, liberalisme, komunisme, ethisme, kristianisasi dan sebagainya. Dan ancaman dalaman seperti syiah, khawarij, ajaran sesat dan ekstrimis agama.
Dulunya ancaman-ancaman ini bergerak secara senyap, melalui individu dan gerakan NGO yang tidak berapa signifikan impaknya terhadapa masyarakat Islam.
Namun setelah BN gagal mendapat majoriti 2/3 parlimen dalam pilihanraya 2008, ancaman-ancaman ini telah menjadi seperti api marak yang begitu bermaharaja lela yang bersedia membakar hangus segala benteng pertahanan aqidah, syariat dan akhlak Islam yang kita pertahankan selama ini. Dan begitu lantang dan lancang ancaman-ancaman ini digerakkan, apatah lagi menggunakan platform politik yang rata-ratanya dari pihak pembangkang.
Oleh itu, didalam situasi kritikal ini, adalah menjadi kewajipan bagi setiap orang yang mengetahui dan berilmu untuk bangun bangkit dan menzahirkan ilmu mereka dan menyatakan kebenaran, serta berusaha membunuh kebatilan dengan segenap keupayaan yang dimiliki. Berlaku diam bagi mengelak perpecahan yang lebih kronik didalam ummat, nampaknya bukan lagi satu pilihan.
Dengan mengharap bantuan dan petunjuk dari Allah, usaha didalam menyatakan kebenaran ini kita buat sekadar mana yang mampu melalui blog yang kerdil ini. Harapannya ialah agar ia sedikit sebanyak dapat membantu didalam usaha kolektif yang berskala lebih besar didalam memelihara kepentingan Islam dan ummat Islam di negara yang dicintai ini. Amin.

No comments:

Post a Comment